معرفی کامل سامانه ثنا sana.adliran.ir

۱,۰۷۵ بازديد

معرفی کامل سایت ثنا sana.adliran.ir

سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا توسط قوه قضاییه به منظور ارائه خدمات این نهاد به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد طراحی و در اختیار مراجعین این قوه قرار گرفته است . تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات قوه قضاییه را دارند ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت ثنا به نشانی sana.adliran.ir​ می باشند .

برای مشاوره سامانه ثنا sana.adliran.ir​

 

با توجه به گسترش و استفاده روز افزون جوامع از ابزار های ارتباطی آنلاین و تاثیر آن ها بر روند زندگی افراد ، بسیاری از مشاغل و بخش های اقتصادی کشور های جهان اقدام به مورد استفاده قرار دادن این ابزار های ارتباطی در حوزه کاری خود با هدف خدمات دهی بهتر به کاربران خود کرده اند .

قوه قضاییه نیز در راستای راحتی هر چه بیشتر مراجعین خود و همچنین محدود کردن نیاز به مراجعه حضوری افراد برای انجام امور مربوط به خود در شعبه های این قوه اقدام به طراحی برنامه آنلاینی به نام سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir​ که یک سامانه ابلاغ الکترونیکی می باشد کرده است .

از آنجایی که با استفاده از سایت ثنا دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد در شعبه های قضایی و اتلاف وقت و انرژی بسیار زیاد در این مکان ها نمی باشد لذا سایت ثنا به شدت مورد استقبلال مردم قرار گرفته است به همین دلیل در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی کامل سایت ثنا و نکات مربوط به آن پرداخته شده است . 



تعریف سامانه ثنا sana.adliran.ir

سامانه ثنا یک سایت الکترونیکی و در دسترس بوده که توسط قوه قضایی جهت ارائه خدمات به طرفین دعوا ، کارشناسان ، نمایندگان قانونی طرفین دعوا ، دفاتر خدمات قضایی و ... در سال 1392 طراحی گشته ، چرا که به موجب قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد که قوه قضاییه موظف به ارائه ابلاغیه ها و اطلاعیه های مربوط به خود از طریق سامانه های الکترونیکی و مخابراتی به مراجعین خود می باشد .

با وجود این سایت به مقدار قابل توجهی از ازدحام و جمعیت مراجعه کنندگان در دادگستری ها و دیگر شعبه های قضایی کاسته شده و از این رو در وقت و هزینه این افراد به شدت صرفه جویی شده است . همچنین با توجه به خدمات متنوع و گسترده ای که این سایت به کاربران خود ارائه می دهد مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است .

پس از طراحی و ارائه سامانه ثنا توسط قوه قضاییه تمامی مراجعین این نهاد موظف به نصب و راه اندازی این سایت جهت انجام امور قضایی خود و همچنین دریافت اطلاعیه ها و ابلاغیه های این نهاد به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه های قضایی می باشند  . این سایت همچنین به افزایش سرعت روند انجام پرونده های قضایی و کاهش هزینه ها نیز منجر گشته است .

حتما بخوانید: سامانه عدل ایران

 

 

 

مزایای سایت ثنا به آدرس sana.adliran.ir

همانطور که قبلا نیز گفته شد سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir​ دارای مزایای بسیار زیادی از جمله مشاهده رای صادر شده در سامانه ثنا بوده و به جهت خدمات رسانی ویژه ای که برای کاربران خود انجام می دهد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است . از جمله این مزایا عبارتند از :

 خدمات رسانی آسان و با کیفیت بالا به کاربران خود .

 برخلاف اطلاع رسانی فیزیکی که با استفاده از نامه های کاغذی و متصدیان قوه قضاییه به دست طرفین دعوا می رسید و احتمال آسیب فیزیکی ، مفقود شدن ، از بین رفتن و ... در آن وجود داشت اطلاع رسانی با استفاده از سایت ثنا از تمامی این خطرات مصون می باشد .

 امکان افشای اطلاعات و شکسته شدن حریم خصوصی افراد در سامان ابلاغ الکترونیکی ثنا وجود ندارد .

 کاهش در هزینه های دستگاه قضایی و همچنین مراجعین این نهاد .

 ارائه خدمات قضایی به افراد در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها .

 افزایش سرعت پیشبرد پرونده های قضایی .

 کاهش اتلاف وقت و انرژی افراد با فراهم کردن شرایطی جهت عدم نیاز به مراجعه حضوری آن ها .

 

بیشتر بخوانید: eblagh adhiran .ir

 

نحوه ثبت نام در سایت sana.adliran.ir

با توجه به راه اندازی " سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه " از دی ماه 1399، در حال حاضر، دو روش برای ثبت نام  و احراز هویت در سامانه ثنا وجود دارد:

1- ثبت نام در سامانه ثنا و احراز هویت ثنا به صورت آنلاین و غیر حضوری

2- ثبت نام و احراز هویت ثنا به صورت حضوری و از طریق دفاتر خدمات قضایی

پس از نهایی کردن ثبت نام و طی کردن تمامی مراحل در سایت ثنا برای استفاده از آن و ورود به حساب کاربری خود از دو روش می توان استفاده کرد . روش اول ورود از طریق سایت و مرورگر اینترنت خود و روش دوم استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه و دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه خود جهت ورود به این سامانه و انجام امور قضایی خود مانند مشاهده اطلاعیه ها و ابلاغیه های این نهاد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام در سامانه ثنا

مشاهده ابلاغیه در سایت sana.adliran.ir

یکی از مهم ترین وظایف و خدمات مربوط به سامانه ثنا ارسال ابلاغیه های قضایی برای مراجعه کنندگان این قوه می باشد. در این حالت تنها کافیست تا متقاضی پس از انجام ثبت نام و احراز هویت ثنا، به حساب کاربری خود در سامانه ابلاغ ثنا مراجعه کرده و کلیه ابلاغیه های خود اعم از ابلاغیه های جدید و دیده شده را مشاهده کند . مراحل تصویری مشاهده ابلاغیه را در ادامه ملاحظه می فرمایید :

 آدرس سایت سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا به نشانی sana.adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود تایپ کرده و وارد سایت ثنا شوید. سپس از قسمت بالای صفحه، گزینه " سامانه ابلاغ الکترونیک " را کلیک نمایید.

 

معرفی کامل سایت ثنا

 

 اکنون وارد صفجه اصلی سامانه ابلاغ ثنا به نشانی eblagh.adliran.ir شده اید. در این صفحه، نام کاربری ( شماره ملی ) و رمز عبور ( رمز شخصی ) خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید .

 

sana.adliran.ir

 

پس از وارد کردن اطلاعات ذکر شده رمز عبور موقتی به خط تلفنی که در هنگام ثبت نام مشخص کرده اید ارسال می گردد . این رمز موقت را در محل مشخص شده مطابق تصویر وارد نمایید.

 

راهنمای ورود به سامانه ثنا

 

 

چنانچه موفق به دریافت رمز عبور موقت نشدید از گزینه فراموشی رمز عبور موقت استفاده کنید .

 

 پس از وارد کردن رمز موقت ارسالی وارد صفحه کاربری خود شده و قادر به مشاهده تمامی ابلاغیه های ارسال شده برای حساب کاربری خود هستید .

 

معرفی کامل sana.adliran.ir

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معرفی کامل سایت ثنا در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون معرفی کامل سایت ثنا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سامانه ثنا چیست ؟

✔️ سامانه ثنا یک سامانه الکترونیک جهت ارسال ابلاغیه های قوه قضایی می باشد  که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

2- ✔️ نحوه ثبت نام در سامانه ثنا چگونه است ؟

✔️ برای این کار از دو طریق حضوری و آنلاین می توان ثبت نام کرد که در متن مقاله به طور کامل اشاره شده است

3- ✔️ برای ورود به سامانه ثنا چگونه باید عمل کرد ؟

✔️ برای این کار از دو روش استفاده از مرورگر و اپلیکیشن می باشد که در متن مقاله به طور کامل نشان داده شده است

منبع : معرفی کامل سامانه ثنا sana.adliran.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.