سایت نوبت دهی اجرای احکام

۱,۳۵۵ بازديد

ارائه سامانه عدل ایران به مراجعین شعبه های قضایی توسط قوه قضاییه، سبب شد تا برای کاربران این قوه امکانی فراهم شود که در هر ساعت از شبانه روز به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها به پیگیری روند پرونده قضایی خود و همچنین دریافت انواع خدمات ارائه شده در این سامانه بپردازند .

از جمله خدماتی که در سامانه عدل ایران ارائه می شود می توان به امکان دریافت نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف از طریق حساب کاربری خود در سایت نوبت دهی اجرای احکام تهران برای کاربران و مراجعین قوه قضاییه اشاره کرد که در نتیجه آن امکان ثبت، پیگیری و ابطال نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف برای این افراد وجود خواهد داشت.

از آنجایی که کاربران برای دریافت نوبت اجرای احکام نیاز به طی کردن مراحل تعریف شده از سوی قوه قضاییه در سامانه عدل ایران دارند لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه دریافت نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف به صورت تصویری و گام به گام پرداخته شده است.



نحوه ورود به سایت دریافت نوبت اجرای احکام

برای دریافت نوبت اجرای احکام تنها کافیست تا به سایت عدل ایران با نشانی adliran.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از :

مراجعه به صفحه اصلی سامانه عدل ایران با نشانی adliran.ir .

از منو اطلاع رسانی واقع در سمت چپ صفحه مورد نظر گزینه سامانه نوبت دهی قضایی را انتخاب کنید .

در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور شخصی خود را که در هنگام ثبت نام سامانه ثنا انتخاب کرده اید وارد کنید .

در مرحله بعد از طرف سامانه رمز موقتی به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می گردد که باید در کادر مربوط به آن وارد کنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده وارد صفحه مربوط به دریافت نوبت اجرای احکام خواهید شد که در این صفحه امکان ثبت ، پیگیری و ابطال نوبت مربوطه وجود خواهد داشت، همچنین لازم به ذکر است که برای دریافت نوبت اجرای احکام در این سامانه نیاز به طی کردن مراحل تعریف شده توسط قوه قضاییه می باشد که در ادامه به توضیح هر یک از این مراحل پرداخته شده است .

 

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت نوبت اجرای احکام کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: sana.adliran.ir

 

 

نحوه دریافت نوبت از سایت دریافت نوبت اجرای احکام

همانطور که اشاره شد پس از ورود به صفحه مربوط به دریافت نوبت در سامانه عدل ایران جهت دریافت نوبت اجرای احکام برای ثبت درخواست خود نیاز به گذراندن 5 مرحله می باشد که در ادامه به توضیح یک به یک آن ها پرداخته شده است:

انتخاب گزینه ثبت نوبت در صفحه باز شده که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است. مانند تصویر:

 

 

 در مرحله اول لازم است تا دلیل مراجعه حضوری خود را از منو کشویی درون صفحه انتخاب کنید . مانند تصویر :

 

پس از مشخص کردن دلیل مراجعه به شعبه های قضایی در مرحله بعد مدارکی که لازم است تا فرد در هنگام مراجعه به همراه خود داشته باشد ذکر می شود. مانند تصویر زیر:

 

در مرحله سوم باید اطلاعات تکمیلی خواسته شده در رابطه با موضوع پرونده مربوطه را در کادر های مشخص شده وارد کنید. مانند تصویر زیر :

 

 

در مرحله چهارم لازم است تا مکان یا همان شعبه قضایی مورد نظر برای مراجعه را مشخص کرده و همچنین شخص مورد نظر خود را از بین گزینه های موجود به عنوان مامور رسیدگی به پرونده انتخاب کنید. همانند تصویر :

 

 

مرحله پنجم مربوط به انتخاب تاریخ مراجعه ( شامل روز و ساعات مورد نظر ) و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای مراجعه می باشد. مطابق با تصویر :

 

 

در نهایت برگه ای ظاهر شده که در آن تمامی اطلاعات وارد شده وجود خواهد داشت، درصورت درست بودن اطلاعات گزینه " چاپ " را انتخاب کنید و به این صورت قرار مراجعه خود را نهایی کنید. همانند تصویر :

 

پس از نهایی شدن فرایند دریافت نوبت از طریق سامانه عدل ایران یک کد رهگیری برای شما ارسال می گردد که لازم است تا در هنگام مراجعه حضوری به شعبات قضایی این کد را به همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران

 

نکاتی در رابطه با سایت دریافت نوبت اجرای احکام

در رابطه با دریافت نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف نکاتی وجود دارد که کاربران در هنگام مراجعه به سایت عدل ایران لازم است تا مورد توجه قرار دهند. این نکات عبارتند از:

چنانچه برای رسیدگی به موضوع مورد نظر کاربر شعبه خاصی وجود داشته باشد در هنگام انتخاب مکان مراجعه به صورت غیر قابل تغییر پیشنهاد می شود و در غیر این صورت لیست مراکز موجود جهت انتخاب متقاضی نمایش داده می شود.

در صورت وجود تنها یک شخص ثابت به عنوان مامور رسیدگی به موضوع قضایی مورد نظر در نتیجه امکان انتخاب از مراجعه کننده سلب خواهد شد و در غیر این صورت امکان انتخاب از بین گزینه های موجود برای وی وجود خواهد داشت.

در هنگام انتخاب علت مراجعه حضوری لازم است تا حتما علت انتخاب شده مرتبط با موضوع مراجعه شخص باشد چرا که مراحل بعدی بر اساس این انتخاب فرد تعیین می شوند.

تاریخ و ساعت مشخص شده برای مراجعه حضوری باید زمان اداری باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت نوبت اجرای احکام در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون در مورد دریافت نوبت اجرای احکام ​پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: سایت نوبت دهی دفاتر خدمات

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه ورود به صفحه دریافت نوبت اجرای احکام به چه صورت است ؟

✔️ برای دریافت نوبت اجرای احکام تنها کافیست تا به سایت عدل ایران با نشانی adliran.ir مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ نحوه دریافت نوبت اجرای احکام به چه صورت است ؟

✔️ جهت دریافت نوبت اجرای احکام برای ثبت درخواست خود نیاز به گذراندن 5 مرحله می باشد که در متن مقاله به توضیح یک به یک آن ها پرداخته شده است

3- ✔️ در چه ساعاتی می توان وقت برای مراجعه حضوری مشخص کرد ؟

✔️ برای این منظور تنها تعیین وقت در ساعات اداری ممکن است که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منبع : سایت نوبت دهی اجرای احکام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.