نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران www.adliran.ir

۱,۲۹۶ بازديد

 تمامی مراجعین قوه قضاییه جهت دریافت خدمات مورد نظر خود شامل اطلاع از زمان برگزاری جلسات مربوط به پرونده، اطلاع از رای نهایی دادگاه، اطلاع از روند پرونده و سایر موارد از این دست نیازمند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه ویژه قوه قضاییه به نام سامانه عدل ایران که به جهت ارائه خدمات این قوه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور افراد در شعبات قضایی تهیه و در اختیار عموم قرار داده شده است دارند.
پس از طراحی و ارائه سامانه عدل ایران توسط قوه قضاییه تمامی افرادی که قصد مراجعه به این قوه و استفاده از خدمات آن را دارند ملزم هستند تا به سایت نوبت دهی  سامانه عدل ایران به نشانی www.adliran.ir​ مراجعه و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و مشخص کردن یک تاریخ و ساعت معین جهت مراجعه و دریافت خدمات مورد نظر خود در شعبات قضایی کنند.  

به جهت نیاز متعدد افراد برای مراجعه به دفاتر و شعبات قضایی مختلف مراجعه به سایت نوبت دهی عدل ایران جهت دریافت نوبت برای آن ها امری اجتناب ناپذیر می باشد، لذا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه مراجعه و دریافت نوبت از سایت نوبت دهی عدل ایران پرداخته شده است.



نحوه ورود به سامانه نوبت دهی عدل ایران

کاربران پس از ایجاد حساب کاربری و نصب سایت عدل ایران برای دریافت نوبت مراجعه حضوری به دفاتر قضایی نیاز دارند تا به سایت اصلی نوبت دهی عدل ایران مراجعه کنند که برای ورود به این سایت باید مزاحل زیر را طی کنند :

مراجعه به صفحه اصلی سایت عدل ایران به نشانی adliran.ir و انتخاب گزینه سامانه نوبت دهی قضایی از منو اطلاع رسانی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است. مانند تصویر زیر:

 

 

در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک شود. مطابق تصویر:

 

 

در این مرحله یک کد امنیتی از سوی سامانه ثنا به شماره تلفن ثبت شده شما در هنگام ثبت نام ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و بدین صورت وارد صفحه اصلی نوبت دهی سایت عدل ایران خواهید شد. مانند تصویر:

 

 

برای ورود به صفحه اصلی نوبت دهی عدل ایران کلیک کنید .

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل sana.adliran.ir

 

 

نحوه دریافت نوبت از سایت عدل ایران

پس از ورود به صفحه اصلی سایت نوبت دهی عدل ایران برای دریافت نوبت مراجعه حضوری در تاریخ و ساعت مد نظر خود لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید :

در صفحه باز شده از بین گزینه های موجود منو " ثبت نوبت " را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده انتخاب کنید. مانند تصویر :

 

 

در این صفحه پنج مرحله برای شما نمایش داده می شود که برای دریافت نوبت لازم است تا تمامی آن ها را طی کنید. در مرحله اول علت مراجعه حضوری شما به شعبه های قضایی پرسیده شده است که لازم است تا از بین گزینه های موجود علت مراجعه خود را پیدا و انتخاب کنید . مانند تصویر :

 

 

دقت شود که حتما دلیل مرتبط با موضوع مراجعه خود را باید انتخاب کنید چرا که گزینه های پیشنهادی بعدی مرتبط با موضوع انتخابی شما می باشد.

 

در مرحله بعد با توجه به موضوع انتخابی شما مدارک مورد نیازی که در هنگام مراجعه حضوری باید به همراه داشته باشید ذکر شده است. پس از مشاهده لیست مدارک مورد نیاز بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید مانند تصویر :

 

 

در این مرحله با توجه به علت مراجعه اطلاعات تکمیلی مورد نیاز نمایش داده می شود که باید به دقت وارد شود. مطابق تصویر زیر:

 

پس از ثبت اطلاعات سامانه اقدام به صحت سنجی اطلاعات وارد شده کرده و در صورت معتبر بودن آن ها وارد مرحله یعد خواهید شد .

 در این مرحله باید مکان مراجعه مشخص شود. در این حالت چنانچه موضوع مراجعه مشخص باشد و شعبه خاصی برای رسیدگی به آن وجود داشته باشد شعبه مورد نظر در حالت غیر قابل تغییر پیشنهاد داده می شود ، اما چنانچه شعبه مشخصی برای آن تعریف نشده باشد لیست مراکز موجود به نمایش گذاشته می شود که امکان انتخاب هر کدام از آن ها برای مراجعه کننده وجود خواهد داشت.

همچنین در این مرحله امکان انتخاب سمت و یا مامور رسیدگی به پرونده نیز وجود دارد و به این صورت است که در صورت وجود افراد مختلفی برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشند متقاضی می تواند بر اساس سلیقه خود یک نفر را به عنوان قاضی پرونده انتخاب کند. مطابق با تصویر :

 

 

در مرحله ششم کاربر باید تاریخ و زمان مراجعه خود را انتخاب کند که به این منظور باید ماه مورد نظر خود برای مراجعه را انتخاب و در تقویم باز شده روز مراجعه را تعیین کند همچنین لازم است تا مدت زمان مورد نیاز خود را نیز تعیین کند. مانند تصویر :

 

 

در مرحله پایانی تمامی اطلاعات وارد شده برای شما به نمایش گذاشته می شود که در صورت صحیح بودن آن ها باید گزینه چاپ را انتخاب کنید و بدین صورت نوبت شما در روز و ساعت مشخص شده ثبت خواهد گردید. مطابق با تصویر :

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نوبت دهی عدل ایران در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون در مورد نوبت دهی عدل ایران ​پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: نوبت دهی مراکز قضایی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه ورود به سایت نوبت دهی عدل ایران به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار باید آدرس اصلی سایت عدل ایران را وارد کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ نحوه دریافت نوبت در سایت نوبت دهی عدل ایران به چه صورت است ؟

✔️ برای این منظور پس از ورود به حساب کاربری خود باید گزینه ثبت نوبت را انتخاب و با گذراندن مراحل مربوطه این فرایند را تکمیل کنید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ در سایت نوبت دهی عدل ایران چه مواردی تعیین می گردد ؟

✔️ در سایت مواردی همچون تاریخ و ساعت و سایر موارد از این دست مشخص خواهد شد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران www.adliran.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.