ثبت نام در سامانه ثنا برای دریافت وام بانکی

۱,۰۷۰ بازديد

به منظور اقدام برای دریافت وام از طریق سامانه ثنا در تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری لازم است تا ابتدا در این سامانه یا به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری ثبت نام کرده و سپس با ارائه شناسه قضایی صادر شده از سوی این سامانه برای شخص متقاضی و ضامن های او درخواست دریافت وام وی ثبت و ابلاغیه های مورد نیاز به صورت آنلاین و با استفاده از این سامانه به وی ارائه خواهد گشت .

 

 

گستردگی و فراگیری که امروزه در استفاده از اینترنت و خدمات الکترونیکی در زندگی و فعالیت های روزانه افراد به وجود آمده سبب گشته تا اکثریت ارگان های دولتی از جمله قوه قضاییه نیز به دنبال روش هایی برای ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی و آنلاین باشند .

در همین راستا این سازمان اقدام به ارائه برنامه الکترونیکی با عنوان سامانه ثنا به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات الکترونیکی مانند ارسال آنلاین ابلاغیه ها و اطلاعیه های خود از طریق این سامانه به طرفین دعوا ، نمایندگان قانونی آن ها ، کارشناسان ، ضابطان قضایی و ... کرده است . همچنین تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری شرط ثبت نام در این سامانه و ارائه شناسه قضایی برای ورود به حساب کاربری و مشاهده ابلاغیه های ارسالی را برای دریافت انواع وام ( مانند طرح مشارکت ، طرح میثاق ، وام ازدواج و ... ) پیش روی مشترکین خود قرار داده اند .

برای دریافت وام از طریق سامانه ثنا لازم است تا ابتدا در این سامانه به صورت آنلاین و یا حضوری ثبت نام کرده و سپس با استفاده از ارائه شناسه قضایی که در اختیار فرد قرار می گیرد اقدام به ثبت درخواست برای دریافت وام از بانک ها و موسسات اعتباری که از این سامانه استفاده می کنند کرد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با سامانه ثنا و نحوه ثبت نام در آن برای دریافت وام از بعضی از بانک ها و موسسات اعتباری پرداخته شده است .



نحوه دریافت شناسه قضایی سامانه ثنا

متقاضیان برای دریافت شناسه قضایی از طریق سامانه ثنا قبل از هر چیز لازم است که در این سامانه ثبت نام کنند . این ثبت نام اولیه هم برای افراد حقیقی و هم برای افراد حقوقی موجود می باشد که برای این منظور می توانند هم از طریق مراجعه به سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir و طی کردن مراحل ثبت نام ثنا و احراز هویت به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کرده، و هم با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی، اقدام به ثبت نام و دریافت شناسه قضایی نمایند.

لازم به ذکر است که برای دریافت وام ( مانند وام ازدواج ) نه تنها شخص وام گیرنده بلکه ضامن های وی نیز ملزم به ارائه شناسه قضایی دریافت شده خود از سامانه ثنا هستند در غیر این صورت شخص متقاضی مجاز به دریافت وام از این بانک ها و موسسات اعتباری نمی باشد . از جمله اطلاعاتی که در فرایند احراز هویت ثبت نام ثنا مورد نیاز است می توان به ارائه اثر انگشت ، امضا شخص گیرنده وام و ... اشاره کرد .

حتما بخوانید: دریافت برگه ثنا

 

 

علت استفاده از شناسه قضایی برای دریافت وام چیست

تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری برای پرداخت وام های خود شرایطی را تعریف کرده اند که از جمله آن ها داشتن شناسه قضایی سامانه ثنا به هنگام ثبت درخواست وام ( مانند وام ازدواج ) می باشد که برای این کار باید برگه پرینت استعلام سامانه ثنا را به بانک یا موسسه مورد نظر ارائه دهند . دلیل استفاده از این شناسه در بانک ها ارائه هرچه بهتر خدمات اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان و دارندگان حساب در این بانک ها می باشد .

در واقع با استفاده از این سامانه بانک ها می توانند تمامی اظهارنامه ها و اوراق قضایی خود را به صورت الکترونیکی در اختیار مشتریان خود قرار داده و بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا ارسال فیزیکی آن ها تمام اطلاع رسانی ها و ابلاغیه های مورد نیاز برای دریافت وام در سریع ترین حالت ممکن انجام شده و به دست آن ها برسد .

همچنین استفاده از سامانه ثنا سبب برطرف شدن مشکلاتی مانند تاخیر در دریافت ابلاغیه ها ، مفقود شدن ابلاغیه ها ، عدم حضور در منزل برای دریافت ابلاغیه و ... شده است چرا که افراد تنها با وارد شدن به سامانه ابلاغیه الکترونیک از طریق وارد کردن شناسه قضایی خود در این سایت می توانند تمامی ابلاغیه های مورد نظر را به صورت آنلاین دریافت کنند .

 

بیشتر بخوانید: مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

روش های ثبت نام در سامانه ثنا

برای ثبت نام در سامانه ثنا از دو روش ثبت نام حضوری و آنلاین می توان استفاده کرد . در ادامه به ارائه توضیحی در مورد هر دو روش می پردازیم :

 ثبت نام آنلاین و غیر حضوری : 

طبق  اعلام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  با ایجاد " سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه "از دی ماه 1399، این امکان برای متقاضیان فراهم شده است تا کلیه مراحل ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا من جمله احراز هویت، را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی انجام دهند. بنابراین، کافی است که متقاضیان با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir،  نسبت به ثبت نام و احراز هویت ثنا اقدام نمایند.

 ثبت نام حضوری :

چنانچه متقاضی، مایل به انجام مراحل ثبت نام ثنا و احراز هویت آن به صورت حضوری باشد، با مراجعه حضوری به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی و مراکز ثبت نام سامانه ثنا و دریافت فرم ثنا اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا و همچنین تکمیل فرایند احراز هویت به منظور دریافت شناسه قضایی برای ورود به سامانه ثنا و مطالعه ابلاغیه های موجود می کند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سامانه ثنا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام در سامانه ثنا برای وام​ در کانال تلگرام آیین دادرسی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام در سامانه ثنا برای وام​​ پاسخ دهند .

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه دریافت شناسه قضایی به چه صورت است ؟

✔️دریافت شناسه قضایی و ثبت نام ثنا از هر دو روش غیر حضوری و حضوری ممکن می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ دلایل لزوم دریافت شناسه قضایی چه چیز هایی می باشد ؟

✔️ به منظور راحتی هرچه بیشتر مشترکین بانک ها و همچنین قوه قضاییه که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ آیا سامانه ثنا برای دریافت وام ازدواج هم مورد استفاده قرار می گیرد ؟

✔️ بله تعدادی از موسسات اعتباری و بانک ها برای پرداخت وام ازدواج از این سامانه استفاده می کنند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : ثبت نام در سامانه ثنا برای دریافت وام بانکی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.