مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

۱,۱۲۶ بازديد

امروزه بسیاری از شاغلان در حوزه های مختلف چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی بیمه شده تامین اجتماعی هستند و ماهانه مبلغی را بابت حق بیمه خود می پردازند . البته به غیر از مبلغی که هر ماه بابت حق بیمه از حقوق افراد کسر می شود ، سهمی هم برای کارفرما در نظر گرفته شده که باید در فواصل زمانی تعیین شده بپردازد .

برای آنکه شاغلان دارای بیمه تامین اجتماعی اطمینان حاصل کنند کارفرما به صورت منظم سهم خود را از حق بیمه می پردازد و در زمان بازنشستگی دچار مشکل نشوند ، لازم است که نسبت به مشاهده سوابق بیمه خود اقدام نمایند . به همین منظور سازمان تامین اجتماعی ، سامانه ای طراحی کرده تا بیمه شدگان بتوانند به راحتی با صرف کمترین وقت و انرژِی سوابق بیمه ای خود را مشاهده نمایند .

البته دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری های تامین اجتماعی هم امکان پذیر است اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی توصیه می شود که به صورت آنلاین این سوابق مشاهده شوند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص سوابق بیمه تامین اجتماعی می پردازیم .



مراحل مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

قبل از  آنکه در مورد نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی توضیحات لازم را ارائه کنیم لازم به ذکر است که برای آنکه بیمه شدگان بتوانند سابقه بیمه خود را مشاهده کنند ابتدا باید در این سامانه ، ثبت نام به عمل آورند . بنابراین پیش شرط استفاده از خدمات سامانه تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه ، ثبت نام در این سامانه است .

مشاهده سابقه بیمه یک ضرورت حیاتی برای تمامی بیمه شدگان می باشد ، زیرا از این طریق اطمینان حاصل می شود که کارفرما حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخته و حق بیمه ای که از روی حقوق شما کسر شده است نیز بابت بیمه اجباری پرداخت شده است . برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی باید مراحل ذیل به ترتیب انجام شود :

 

  • مراجعه به سامانه بیمه تامین اجتماعی به آدرس account.tamin.ir

  • ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی

  • ورود به سیستم با درج کد ملی و گذر واژه

  • انتخاب گزینه سوابق تلفیقی از قسمت خدمات سابقه

بیشتر بخوانید: ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

 

 

راهنمای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

بیمه شدگان محترم برای مشاهده سوابق بیمه ای خود بعد از انجام ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می توانند با درج کد ملی و گذرواژه خود وارد صفحه کاربری شده و از خدمات این سامانه بهره مند گردند . برای دسترسی به سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی باید به روش ذیل عمل کنید :

 

1- برای ورود به صفحه مشاهده سابقه بیمه ابتدا باید در مرورگر اینترنتی خود عبارت سامانه بیمه و یا آدرس account.tamin.ir را جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

 

 

2- بعد از ورود به سامانه ، دو کادر خالی برای شما نمایش داده می شود که لازم است در آن ها کد ملی و گذر واژه خود را وارد نمایید و سپس گزینه ورود را فعال کنید .

 

 

3- در این مرحله کاربر به صفحه کاربری خود وارد می شود و برای دسترسی به سوابق بیمه باید مطابق تصویر از قسمت خدمات سابقه ، گزینه سوابق تلفیقی را انتخاب نماید .

 

 

4- بعد از نمایش سوابق بیمه ، در صورتی که می خواهید فایل سوابق بیمه خود را ذخیره کنید گزینه سبز رنگ دانلود فایل را انتخاب نمایید .

 

 

++++ برای ورود به صفحه سوابق بیمه تامین اجتماعی کلیک کنید ++++

 

کلیه موارد گفته شده برای مشاهده سوابق بیمه با گوشی تلفن همراه نیز امکان پذیر می باشد . همچنین یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان بعد از رسیدن به سن بازنشستگی ارائه می کند ، پرداخت مستمری بازنشستگی است . بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری خود باید ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی کرده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی​ به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای مشاهده سوابق بیمه توسط بیمه شده ، چند راهکار وجود دارد ؟

✔️ بیمه شدگان می توانند هم از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری های تامین اجتماعی و هم از طریق سامانه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری سوابق بیمه خود را مشاهده نمایند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .

2- ✔️ پیش شرط اساسی برای مشاهده سوابق بیمه در سامانه تامین اجتماعی چه می باشد ؟

✔️ برای مشاهده سوابق بیمه در سامانه تامین اجتماعی ابتدا باید در این سامانه ثبت نام به عمل آمده باشد که جزئیات مربوط به آن در مقاله آورده شده است .

3- ✔️ مشاهده سوابق بیمه توسط بیمه شده چه ضرورتی دارد ؟

✔️ مشاهده سوابق بیمه توسط بیمه شده از این جهت ضروری است که اطمینان حاصل شود کارفرما حق بیمه خودش و حق بیمه ای که ماهانه از حقوق شما کسر می شود را پرداخته که در مقاله به طور کامل بررسی شده است .

منبع : مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.