نصب سایت عدل ایران

۱,۱۳۰ بازديد

از آنجایی که تعداد مراجعه کنندگان به شعبات مختلف قوه قضاییه و دادگستری بسیار زیاد می باشد که در نتیجه آن سبب ایجاد ازدحام در این مکان ها، اتلاف وقت و هزینه برای مراجعه کنندگان و همچنین کند شدن روند رسیدگی به پرونده های قضایی شده است.  لذا به موجب ماده ۱۷۵ قانون دادرسی کیفری قوه قضاییه موظف به طراحی و ارائه سامانه الکترونیکی جهت ارائه خدمات قضایی به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضور افراد در دفاتر این قوه شده است.

 افراد برای استفاده از خدمات این سامانه در ابتدا باید اقدام به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سایت کند که در نتیجه ثبت نام موفقیت آمیز آنها در سایت عدلیران دریافت نام کاربری و رمز عبور شخصی خود قادر خواهند بود تا از خدمات قضایی این سامانه به صورت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

 پس از ایجاد موفقیت‌ آمیز حساب کاربری در این سامانه افراد برای ورود به  صفحه شخصی خود از دو روش می توانند استفاده کنند که روش اول مراجعه از طریق سایت اصلی سامانه به نشانی adliran.ir و روش دوم از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن مخصوص این سامانه مناسب با سیستم عامل تلفن همراه و گوشی موبایل خود می باشد .

 با توجه به میزان استقبال چشمگیری که از سوی افراد به ویژه مراجعه کنندگان قوه قضاییه از این سایت به عمل آمده، در نتیجه قصد داریم تا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی نحوه ورود و نصب سایت عدل ایران بپردازیم. 



معرفی سایت عدل ایران

همانطور که قبلاً نیز گفته شد سایت عدل ایران در سال۱۳۹۲ توسط قوه قضاییه به منظور خدمات‌ دهی هرچه بهتر به مراجعین آن و عدم نیاز به مراجعه حضوری افراد و ایجاد ازدحام در شعبات مختلف این قوه و دادگستری ها طراحی و ارائه گردیده است، لذا بر طبق قوانین قوه قضاییه تمام افرادی که قصد مراجعه و دریافت خدمات قضایی از این نهاد را دارند قبل از هر چیزی ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در  سامانه عدل ایران به منظور دریافت خدمات و پیگیری پرونده های قضایی به صورت الکترونیکی می باشند .

از جمله خدماتی که توسط سامانه عدل ایران ارائه می گردد می توان به عمل کردن مانند یک واسطه در بین طرفین دعوی، نمایندگان قانونی آن ها، شعبات دادگستری و ... اشاره کرد اما مهمترین و کاربردی ترین  خدماتی که در این سایت ارائه می گردد امکان دریافت و مشاهده ابلاغیه ها و اطلاعیه های مربوط به پرونده قضایی افراد که توسط قوه قضاییه به حساب کاربری آن ها در سایت عدلیران ارسال می گردد است، که در نتیجه آن افراد با ثبت نام در این سامانه می‌ توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از رونده انجام  پرونده خود آگاهی یابند.

ثبت نام در سایت عدل ایران در دو مرحله ثبت نام اولیه که به دو صورت مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی موجود در سطح شهر و یا ثبت نام از طریق سایت اصلی عدلیران و به صورت اینترنتی توسط خود کاربران می‌تواند انجام گیرد.

اما  تمامی کاربران برای نهایی کردن ثبت نام اولیه خود ملزم به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی و ارائه مدارک مورد نیاز که شامل کارت ملی، شماره تلفن ثبت شده در هنگام ثبت نام و کد پیگیری ارسال شده از سوی سامانه به شماره مورد نظر در هنگام پایان یافتن ثبت نام اولیه می باشند.

 پس از پایان یافتن موفقیت آمیز ثبت نام و انجام احراز هویت و تایید اعتبار مدارک ارائه شده توسط این دفاتر خدمات قضایی نام کاربری و رمز عبور حساب مورد نظر به شخص دارنده آن ارائه می گردد.

بیشتر بخوانید: ابلاغیه و احکام مربوط به آن

 

 

نصب سایت عدل ایران

پس از ثبت نام موفقیت آمیز و ایجاد حساب کاربری در سامانه عدل ایران افراد جهت ورود به حساب کاربری خود در این سایت از دو روش می توانند استفاده کنند که روش اول با استفاده از سایت و روش دوم از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن مخصوص سایت عدلیران بر روی تلفن همراه و گوشی موبایل خود می باشد در ادامه به توضیح هر کدام از این روش ها به صورت جداگانه پرداخته شده است.

روش دیگری که برای ورود و استفاده از سایت عدل ایران جهت پیگیری امور قضایی خود برای مراجعین این قوه وجود دارد اپلیکیشن ویژه این سامانه بوده که با استفاده از آن افراد می ‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از گوشی موبایل به حساب کاربری خود  دسترسی پیدا کنند .

برای ورود به حساب کاربری خود در سایت عدل ایران با استفاده از اپلیکیشن ویژه این سامانه تنها کافی است تا به سایت اصلی آن به  نشانی adliran.ir مراجعه کرده و اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن مناسب با سیستم عامل گوشی موبایل خود کرده و سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام احراز هویت از دفاتر خدمات قضایی دریافت کرده‌اند وارد حساب کاربری خود شده و روند اجرایی شدن پرونده خود را پیگیری کنند.

 

برای دانلود اپلیکیشن سایت عدل ایران کلیک کنید .

 

بیشتر بخوانید: مشاهده ابلاغیه با موبایل

 

ورود به سایت عدل ایران

برای ورود به سایت عدلیران از طریق سایت اصلی آن کافیست تا به نشانی مراجعه کرده و با وارد کردن  و نام کاربری و رمز عبور مشخص شده و در نهایت وارد کردن کد امنیتی ارسال شده از طریق سامانه به شماره تلفن ثبت شده در زمان ثبت نام وارد حساب کاربری خود شده و خدماتی همچون مشاهده ابلاغیه های جدید ارسالی از سوی قوه قضاییه برای حساب کاربری شما در رابطه با پرونده در جریان اطلاع از وضعیت و روند اجرای آن دریافت کند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت فراموشی رمز شخصی  خود امکان دریافت رمز موقت برای شما در این سامانه فراهم شده است.

 

برای ورود به صفحه اصلی سایتعدل ایران کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد  نصب سایت عدل ایران  در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون در مورد  نصب سایت عدل ایران ​پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ابلاغیه الکترونیکی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سایت عدل ایران چه نوع سایتی است ؟

✔️ این سایت توسط قوه قضاییه به منظور خدمات دهی مناسب و الکترونیکی به مراجعه کنندگان این قوه طراحی و ارائه شده است

2- ✔️ ثبت نام اولیه در سایت عدل ایران به چند روش ممکن است ؟

✔️ برا این کار از دو روش مراجعه حضوری در دفاتر خدمات قضایی و روش دوم از طریق سایت اصلی ثنا می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ نهایی کردن ثبت نام سایت عدل ایران به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی موجود در سطح شهر مراجعه شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : نصب سایت عدل ایران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.