فروش صندوق دارا سوم

۱,۱۲۶ بازديد

با توجه به استقبالی که از اولین و دومین صندوق های ETF سرمایه گذاری دولتی توسط مردم به عمل آمد و همچنین بعد از رکودی که اخیرا شاهد رخ دادن آن در بازار بودیم دولت اعلام کرد که برای بار سوم تصمیم بر عرضه سومین صندوق سرمایه گذاری خود با نام صندوق دارا سوم با هدف رونق بخشیدن به بازار سرمایه دارد .

این صندوق شامل سهام اضافی دولت در سه بانک ملت ، صادرات و تجارت می باشد که پیش بینی می شود تا قبل از پایان 3 ماه سوم سال توسط دولت به بازار سرمایه عرضه شود و پذیره نویسی آن آغاز گردد .

پس از پایان مهلت پذیره نویسی صندوق دارا سوم نماد آن به مدت یک ماه بسته شده و سهامداران مجاز به انجام هیچگونه معامله ای بر روی آن نیستند ، پس از گذشت این زمان سهام دارا سوم برای افراد باز شده و مجاز به فروش این سهام هستند . در ادامه مقاله به ذکر مطالبی در رابطه با شرایط فروش دارا سوم و زمان آغاز معاملات دارا سوم پرداخته شده است .



شرایط فروش صندوق دارا سوم

با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به فروش صندوق ها پس از اتمام خرید دارا سوم اعلام می شود هنوز اطلاعات دقیقی از زمان فروش آن در دسترس نمی باشد اما با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط دولت و همچنین شرایط فروش صندوق دارا یکم و دارا دوم پیش بینی می شود که شرایط فروش این صندوق نیز به شرح زیر باشد :

 خرید و فروش این صندوق مشمول مالیات نبوده و این صندوق معاف از مالیات می باشد ، هدف از انجام این کار کمک به اقشار ضعیف تر جامعه و تشویق آن ها برای ورود به بازار سرمایه و شروع فعالیت در آن می باشد .

 تا یک ماه پس از پایان مهلت پذیره نویسی نماد این صندوق قفل شده و امکان انجام هیچگونه معامله و خرید و فروشی بر روی سهام این صندوق توسط سهامداران آن وجود نخواهد داشت .

 برخلاف خرید دارا سوم که افراد نیازی به کد بورسی نداشتند و با مراجعه حضوری به بانک ها و ارائه کارت ملی خود قادر به خرید این صندوق بودند اما برای فروش آن ثبت نام سجام و داشتن کد بورسی صاحبان سهم الزامی بوده  و بدون آن امکان فروش دارا سوم و انجام معامله بر روی آن وجود نخواهد داشت.

به محض اعلام شرایط دقیق فروش دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: سجام

 

زمان آغاز معاملات دارا سوم

با توجه به اینکه در حال حاضر تاریخ دقیق شروع زمان عرضه صندوق دارا سوم مشخص نمی باشد لذا نمی توان تاریخ دقیقی را به عنوان زمان آغاز معاملات دارا سوم اعلام کرد ، اما با توجه به اطلاعیه های جدید دولت پیش بینی می شود که زمان پذیره نویسی این صندوق تا قبل از پایان 3 ماه سوم سال و در آذر ماه آغاز گردد .

از آنجایی که پس از پایان مهلت پذیره نویسی آغاز معاملات صندوق یک ماه پس از این تاریخ رقم می خورد لذا پیش بینی می شود که چنانچه پذیره نویسی دارا سوم در آذر ماه اتفاق بیفتد زمان آغاز معاملات آن در پایان دی ماه و یا اوایل بهمن ماه اتفاق خواهد افتاد .

به محض اطلاع از زمان دقیق آغاز معاملات دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش صندوق دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فروش صندوق دارا سوم پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ارزش دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان فروش دارا سوم در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ این زمان در اوایل یا اوسط 3 ماه چهارم سال بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ شرایط فروش صندوق دارا سوم به چه صورت است ؟

✔️ برای فروش صندوق دارا سوم شرایطی در نظر گرفته شده که آن را از سایر صندوق های موجود در بازار سرمایه مستثنی کرده و در متن مقاله این شرایط به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ زمان آغاز معاملات دارا سوم چه تاریخی می باشد ؟

✔️  این زمان با توجه به زمان آغاز پذیره نویسی صندوق مشخص می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : فروش صندوق دارا سوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.