ارزش دارا سوم

۱,۱۰۱ بازديد

پس از عرضه صندوق های etf سرمایه گذاری دارااول و دارادوم در بازار بورس توسط دولت با هدف رونق بخشیدن به این بازار از طریق تشویق افراد برای ورود و انجام فعالیت های سرمایه گذاری در آن ، همچنین با توجه به میزان استقبالی که از این دو صندوقتوسط فعالین در بازار سرمایه صورت گرفت سبب شد تا دولت برای بار سومتصمیم به عرضه سهام اضافی خود در بازار بورس با عنوان صندوق دارا سوم گیرد .

همانند دو ETF قبلی برای دارا سوم نیز ویژگی هایی تعریف شده که سبب تشویق افراد برای خرید این سهام و شروع فعالیت های سرمایه گذاری خود بر روی آن گشته است ، از جمله آن ها می توان به عدم نیاز برای پرداخت مالیات ، عدم وجود محدودیت سنی ، وجود تخفیف 20 تا 30 درصدی و سایر موارد از این دست می باشد .

یکی از ویژگی های مهم etfها برای سرمایه گذاران میزان ارزشاین صندوق ها می باشد که برای برآورد آن از روش های مختلفی مانند NAV استفاده می شود . با توجه به درجه اهمیت ارزش صندوق دارا سوم برای تصمیم گیری افراد در رابطه سرمایه گذاری روی سهام آن در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با ارزش دارا سوم پرداخته شده است .



نحوه محاسبه ارزش صندوق دارا سوم

همانطور که گفته شد یکی از عوامل بسیار مهم در تصمیم گیری افراد برای خرید سهام دارا سوم مقدار ارزشآن می باشد . در واقع سرمایه گذاران با توجه به ارزشاین صندوقدر رابطه با نحوه سرمایه گذاری و خرید صندوق دارا سوم و یا فروش آن تصمیم گیری می کنند .

از آنجایی که هنوز سهام این صندوق به بازار سرمایه عرضهنشده است و همچنین زمان عرضه دارا سوم به طور دقیق مشخص نیست ، لذا در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با مقدار ارزش دارا سوموجود ندارد ، اما به طور تقریبی ارزشاین صندوقتاکنون در حدود 24 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است .

برای محاسبه مقدار ارزش دارا سوم نیز مانند ارزش صندوق دارا یکم و ارزش دارا دوم از روش NAV یا همان برابری عرضه و تقاضا استفاده می شود و به این صورت است که مجموع بدهی های صندوق (بدهی به کارگزاری ها برای خرید سهام و بدهی به ارکان صندوق ) از مجموع دارایی های آن کم و حاصل تقسیم بر تعداد کل واحد های صندوق می شود .

لازم به ذکر است همانطور که گفته شد سهام صندوق دارا سوم مشمول تخفیف 20 تا 30 درصدی شده است ، که برای محاسبه این تخفیف قیمت متوسط سهام در 30 روز قبل از شروع پذیره نویسی در نظرگرفته می شود .

این تخفیف جوری باید اعمال شود که قیمت سهام پس از اعمال آن حداقل برابر با 70 درصد قیمت پایانی روز قبل از شروع پذیره نویسی باشد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد صندوق دارا سوم

 

 

ارزش امروز دارا سوم

تمامی افرادی که اقدام به خرید صندوق دارا سوم و سرمایه گذاری بر روی این etf کرده اند به منظور حفظ منافع و جلوگیری از تحمیل زیان به خود نیاز به اطلاع از قیمت سهام این صندوق و پیش بینی روند آینده تغییرات قیمت سهام این صندوق etf دولتی برای تصمیم گیری در رابطه با نحوه سرمایه گذاری خود دارند .

به همین دلیل تمامی سهامداران این صندوق به دنبال اطلاع از قیمت لحظه ای سهم دارا سوم خود هستند که به همین منظور به محض بازگشایی سهام دارا سوم قصد داریم که در این مقاله تمامی اطلاعات مربوط به قیمت این سهام را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

به محض اطلاع رسانی از قیمت سهام دارا سوم لینک آن در این مقاله قرار داده می شود .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارزش دارا سوم پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: فروش صندوق دارا سوم

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ارزش دارا سوم چقدر است ؟

✔️ ارزش این صندوق در حال حاضر حدود 24 هزار میلیارد تومان بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ برای محاسبه ارزش دارا سوم از چه روشی استفاده می کنند ؟

✔️ برای محاسبه این ارزش از روش NAV استفاده می شود که در متن مقاله توضیح داده شده است

3- ✔️ برای مشاهده ارزش صندوق دارا سوم به چه سایتی باید مراجعه شود ؟

✔️ برای این کار باید به سایت مربوط به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مراجعه شود که لینک آن در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : ارزش دارا سوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.