آموزش خرید و فروش بیت کوین

۱,۰۸۵ بازديد

معتبر ترین و بالاترین حجم بازار در بین تمامی ارز های دیجیتال موجود در بازار دیجیتال به بیت کوین ( Bitcoin ) تعلق دارد تا جایی که به آن لقب پادشاه ارز های دیجیتال داده شده است . دلیل این محبوبیت این است که بیت کوین اولین ارز دیجیتالی می باشد که به جهان معرفی شده و تمامی رمز ارز های موجود در بازار پس از آن به وجود آمد اند .

این میزان از محبوبیت و همچنین سود دهی بالای بیت کوین سبب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال انجام معامله بر روی این رمز ارز باشند لذا به دنبال یادگیری روش های خرید و فروش بیت کوین به منظور به دست آوردن سود حداکثری و کاهش ریسک تحمیل زیان به حداقل ممکن هستند .

برای خرید و فروش بیت کوین روش های متفاوتی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود و همچنین نوع هدف معاملاتی که دارند می توانند هر یک از این روش ها را انتخاب و مورد استفاده قرارا دهند . از آنجایی که انتخاب روش خرید و فروش تاثیر بسیار زیادی بر سود دهی سرمایه گذاری افراد و کاهش ریسک آن ها دارد لذا در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه خرید و فروش بیت کوین پرداخته شده است .



خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی ها

قبل از شروع به معامله و خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری لازم است تا اقدام به انتخاب و ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای نگهداری بیت کوین های خود کنند . برای این منظور می توانند بسته به نوع معامله و هدف سرمایه گذاری خود هر یک از انواع کیف پول های گرم ( موبایلی ، دسکتابی و تحت وب ) با کیف پول های سرد ( کاغذی و سخت افزاری ) استفاده کنند .

برای خرید و فروش بیت کوین از سه روش می توان استفاده کرد ، این روش ها عبارتند از خرید و فروش از طریق صرافی ها ، بازار فارکس و افراد حقیقی که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها پرداخته شده است .

 خرید و فروش از طریق صرافی های ارز دیجیتال :

برای خرید و فروش بیت کوین یا انواع ارز دیجیتال دیگر از طریق صرافی ها لازم است تا سرمایه گذاران تمام مراحل زیر را به طور کامل بگذرانند . این مراحل عبارتند از :

 انتخاب یک صرافی مناسب و معتبر :

از آنجایی که صرافی ها به عنوان واسطه در بازار دیجیتال عمل می کنند و ارتباط بین طرفین معامله را بر قرار می کنند و همچنین تا میزان زیادی امنیت معاملات و ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین را تضمین می کنند لذا انتخاب یک صرافی معتبر و مناسب بسیار مهم می باشد .

برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال کافی است تا افراد ویژگی های لازم و تعریف شده برای یک صرافی خوب مانند حجم بازار ، میزان اعتبار ، رابط کاربری مناسب ، کیفیت پشتیبانی ، میزان کارمزد دریافتی و ....  را در لیست معتبر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی موجود بررسی و با یکدیگر مقایسه کنند تا از این طریق بتوان مناسب ترین کارگزاری را از بین آن ها انتخاب کرد .

برای انتخاب صرافی به منظور انجام معاملات بیت کوین می توان از بین صرافی های ایرانی و خارجی انتخاب کرد اما از آن جایی که بسیاری از کارگزاری های خارجی به دلیل وجود تحریم ها کاربران ایرانی را فیلتر کرده اند بهتر است تا قبل از ثبت نام از فیلتر نبودن آن ها اطمینان حاصل کرده چرا که در غیر این صورت امکان بلوکه شدن حساب و از دست دادن دارایی بیت کوین فرد وجود خواهد داشت .

 

برای ثبت نام در صرافی های معتبر ایرانی معمولا نیاز به انجام احراز هویت می باشد.

 

 انجام فرایند احراز هویت :

برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در کارگزاری های خارجی نیازی به انجام فرایند احراز هویت نمی باشد و تنها با ثبت نام در آن ها امکان خرید و فروش بیت کوین فراهم می شود . اما ثبت نام در کاگزاری های معتبر ایرانی نیازمند انجام احراز هویت می باشد . 

برای این منظور کافیست تا سرمایه گذاران مدارک مورد نیاز که شامل اصل کارت ملی ، یک قطعه عکس و کارتی که برای انجام معاملات استفاده می شود را به کارگزاری مربوطه ارائه دهند . پس از انجام احراز هویت حساب کاربری فرد فعال شده و می تواند به خرید و فروش بیت کوین بپردازد .

خرید و فروش بیت کوین :

پس از فعال شدن حساب کاربری افراد مجاز به شروع فعالیت سرمایه گذاری و خرید و فروش بیت کوین در بازار ارز دیجیتال می باشند . اما دقت شود از آنجایی که این بازار به شدت پر ریسک می باشد لذا لازم است تا سرمایه گذاران قبل از شروع فعالیت در آن به مطالعه دقیق و استفاده از مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین پرداخته و با آگاهی کامل به انجام معاملات در آن بپردازند .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بیت کوین

 

 

خرید و فروش بیت کوین از طریق بازار فارکس

برای خرید و فروش بیت کوین از طریق بازار فارکس تنها کافیست تا سرمایه گذاران یک بروکر فارکس مناسب انتخاب و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری در آن کنند . پس از این کار می توانند با استفاده از معاملات جفت ارز موجود در این بازار به خرید و فروش بیت کوین و تبدیل آن به پول نقد ( دلار ، ریال و .. ) و یا تبدیل به یک ارز دیجیتال دیگر کنند .

لازم به ذکر است از آنجا که بازار فارکس یک بازار بین المللی است و همچنین در ایران غیر قانونی می باشد در نتیجه میزان ریسک فعالیت در این بازار بسیار بالا بوده و سرمایه گذاران قبل از ورود به آن باید آموزش فارکس و نحوه کار کردن در آن را به طور کامل طی کنند و با آگاهی کامل فعالیت خود را آغاز کنند تا ریسک تحمیل زیان را به حداقل برسانند .

حتما بخوانید: خرید بیت کوین

 

خرید و فروش بیت کوین به افراد حقیقی

روش دیگری که برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد و آن هم از طریق افراد حقیقی به صورت مستقیم می باشد . این کار یا از طریق کانال های تلگرامی و دیگر صفحه های اجتماعی و یا انجام معامله با آشنایان و دوستان به صورت مستقیم و بدون واسطه ای به نام صرافی ها صورت می گیرد .

علاوه بر این تعدادی از کارگزاری ها اقدام به معرفی فروشندگان یا خریدارانی که قصد خرید و فروش بیت کوین به صورت مستقیم را دارند می کنند ، برای این منظور افراد با مراجعه به سایت های این صرافی ها و مشاهده پیشنهادات موجود یکی از آن ها را انتخاب کرده و با فرد مورد نظر تماس می گیرند تا پس از هماهنگی های لازم در جایی مشخص یکدیگر را ملاقات و معامله مورد نظر را انجام دهند .

لازم به ذکر است که این روش بسیار خطر ناک و پر ریسک می باشد لذا توصیه می شود که تا حد ممکن از این طریق خرید و فروش بیت کوین را انجام نداده زیرا امکان برخورد با افراد کلاهبردار و از دست دادن کل دارایی بیت کوین به دلیل برگشت ناپذیر بودن معاملات دیجیتال وجود خواهد داشت .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آموزش نحوه خرید و فروش بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون آموزش نحوه خرید و فروش بیت کوین پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی ها به چه صورت است ؟

✔️ برای این کار لازم است تا یک صرافی مناسب را انتخاب و با طی کردن مراحل مشخصی اقدام به ثبت نام در آن کنیم که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ خرید و فروش بیت کوین از طریق بازار فارکس به چه صورت است ؟

✔️  برای این منظور لازم است تا یک حساب کاربری در این بازار ایجاد کنیم که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ خرید و فروش بیت کوین از افراد حقیقی به چه صورت است ؟

✔️  برای این منظور می توان از طریق کانال های تلگرامی و یا بعضی کارگزاری ها اقدام کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : آموزش خرید و فروش بیت کوین

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.