خرید دارا سوم

۱,۰۷۸ بازديد

به دنبال سکون نسبی که در بازار سرمایه ایجاد شده و همچنین در پی استقبال چشمگیر مردم از اولین و دومین صندوق ETF دولتی که از اوایل سال جاری توسط دولت به بازار سرمایه عرضه شده اند ، حال برای بار سوم دولت در پی آن است تا سومین صندوق سهام خود را با عنوان صندوق دارا سوم به بازار بورس عرضه کند .

سومین صندوق etf واسطه گری دولتی با عنوان صندوق دارا سوم متشکل از باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات بوده که با 20 درصد تخفیف به زودی در بازار بورس به سرمایه گذاران این بازار عرضه خواهد شد .

به دنبال اطلاعیه های موجود در رابطه با پذیره نویسی دارا سوم حال سرمایه گذاران به دنبال اطلاعات دقیق عرضه این صندوق ، طریقه ثبت نام و نحوه خرید آن می باشند به همین دلیل در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با پاسخ این سوالات پرداخته شده است .



زمان خرید دارا سوم

در رابطه با زمان خرید صندوق دارا سوم اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد اما با توجه به اطلاعایه های اخیر تلاش دولت بر این است تا در هفته های آغازین آبان ماه سال 99 و یا حداکثر تا پایان این ماه سهام صندوق دارا سوم را در بازار بورس پذیره نویسی کند . 

با توجه به استقبال بسیار خوبی که از صندوق دارا یکم و صندوق دارا دوم توسط فعالین بازار سرمایه به عمل آمد و همچنین با وجود شرایط و ویژگی هایی که توسط دولت برای دارا سوم در نظر گرفته شده است انتظار می رود که این صندوق نیز مانند دو etf قبلی دولت مورد استقبال علاقه مندان بازار سرمایه قرار گیرد .

 

به محض اعلام تاریخ دقیق زمان خرید دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .

 

بیشتر بخوانید: زمان عرضه صندوق دارا سوم

 

 

نحوه خرید دار سوم با کد بورسی

همانطور که گفته شد برای صندوق دارا سوم ویژگی هایی تعریف شده که سبب جذابیت هرچه بیشتر این سهام در نزد سرمایه گذاران بازار سرمایه شده است . از جمله این ویژگی ها می توان به طریقه خرید این صندوق اشاره کرد که به مراتب ساده تر از سایر سهام ها و صندوق های موجود در این بازار می باشد .

مانند سایر صندوق های دولتی ارائه شده افراد برای ثبت نام و خرید این سهم نیازی به دریافت کد بورسی و ثبت نام سجام نداشته ، در نتیجه این موضوع علاقه مندان به خرید این سهام از دو طریقه می توانند اقدام کنند . این روش ها عبارتند از خرید از طریق کد بورسی و یا از طریق کد ملی :

 افرادی که دارای کد بورسی هستند می توانند به صورت غیر حضوری و با استفاده از حساب کاربری خود در کارگزاری مربوطه اقدام به خرید سهام این صندوق قبل از پایان مهلت پذیره نویسی آن کنند . همچنین پس از پایان مدت زمان بسته بودن سهام این صندوق و مجاز شدن سهامداران به انجام معامله بر روی آن می توانند با کد بورسی خود به خرید و فروش آن در بازار سرمایه بپردازند . 

بیشتر بخوانید: ثبت نام سجام

 

نحوه خرید دارا سوم با کد ملی

اما چنانچه این افراد دارای کد بورسی نباشند در این صورت باز هم خرید سهام صندوق دارا سوم برای آن ها ممکن بوده و این افراد با مراجعه حضوری به بانک ها و ارائه کد ملی خود می توانند اقدام به ثبت نام و خرید سهام صندوق دارا سوم کنند ، اما قطعا برای فروش این سهام و همچنین انجام معامله بر روی آن پس از مدت زمان بسته بودن آن نیاز به ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی دارند .

شرایط خرید دارا سوم

برای خرید سهام صندوق دارا سوم شرایطی توسط دولت در نظر گرفته شده است و تنها افرادی که دارای  این شرایط باشند مجاز به خرید این سهم و انجام معامله بر روی آن می باشند . همچنین وجود این شرایط سبب برتری این صندوق در مقایسه با سایر etf های موجود در بازار بورس گشته است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

 این صندوق شامل 20 درصد تخفیف برای هر شخص می باشد .

 سقف خرید این صندوق 5 میلیون تومان است که مجزا از سقف 5 میلیون تومانی مجموع صندوق های دارا اول و دارا دوم می باشد .

 سهام صندوق دارا سوم معاف از مالیات می باشد .

 محدودیت سنی برای خرید سهام دارا سوم تعریف نشده است .

 برای خرید این سهم نیازی به داشتن کد بورسی نمی باشد .

 افرادی حقوقی مجاز به خرید این صندوق نمی باشند .

 خرید دارا سوم از طریق اپلیکیشن های موجود نیز ممکن است .

 خرید سهام این صندوق در بازه زمانی مشخص شده توسط دولت ممکن بوده و پس از آن به مدت یک ماه این سهم بسته می شود .

 

به محض اعلام شرایط دقیق خرید دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید صندوق دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خرید صندوق دارا سوم پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: صفر تا صد دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان خرید دارا سوم در چه تاریخی است ؟

✔️ بر طبق آخرین اطلاعیه ها احتمال دارد این صندوق در آبان ماه عرضه شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️  نحوه خرید دارا دوم به چه صورت است ؟

✔️ نحوه خرید این صندوق با سایر etf های موجود در بازار سرمایه متفاوت بوده که در متن مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است

3- ✔️ شرایط خرید دارا سوم به چه صورت است ؟

✔️ در متن مقاله به طور کامل شرایط خرید دارا سوم توضیح داده شده است

منبع : خرید دارا سوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.